Sociala medier och konsumenters beteendeförändring efter pandemin (Stockholm)
TEMA:
Sociala medier och konsumenters beteendeförändring efter pandemin.
Välkommen till en inspirationsföreläsning och erfarenhetsutbyte marknadschefer emellan. Fokus för dagen är det nya digitala medielandskapet, sociala medier och influencer marketing.
Agenda
15.00–16.00 Inspirationsföreläsning
16.00–17.00 Think-tank
17.00– AW med tilltugg och något gott att dricka
Var och när
Stockholm - 7 juni – Central lokal i Stockholm (detaljer kommer)
Anmälan via mail:
stockholm@marknadschefsdagarna.se
INNEHÅLL
Hur når vi igenom bruset och får våra varumärken att synas?
Vilka plattformar och kanaler finns och vilka bör vi finnas på? Varför är relationer numera vår viktigaste valuta? Hur har digitaliseringen påverkat de som har makten? Och varför lyckas influencers och vad kan vi lära oss från dem.
Hur bygger vi en långsiktig och framgångsrik närvaro på nätet, smart och strukturerat?
Hur marknadsavdelningen bredda målgruppen och få våra konton att växa organiskt? Hur mäter vi PR-värde och leder verkligen sociala medier till ökad försäljning? Detta och mycket mer får du svar på!
Få inspiration och dela med dig i vår think-tank.
Efter föreläsningen delar vi erfarenheter med varandra och diskuterar sociala medier och digitaliseringens möjligheter. Vi lyfter viktiga och utmanade frågeställningar i en tid då ingen agerar på samma sätt som innan pandemin. Oavsett om vi talar om B2B- eller konsumentkunder och deras sätt att söka information på, eller hur de köper tjänster och produkter.
Vi rundar av med en after work och eftersnack för dig som vill. Allt under avslappnade och trevliga former. Varmt välkommen!
Föreläsare:
Julia Mjörnstedt Karlsten arbetar som senior konsult inom PR, sociala medier och influencer marketing på Change the Agency. Hon är en välkänd profil inom PR och Sociala medier. Hon har bland annat fått utmärkelser som Årets inspiratör, Årets eldsjäl, Årets kommunikatör och Årets marknadsförare. Julia är också känd för att ha grundat och byggt upp organisationen Ung cancer samtidigt som hon myntade begreppet #Fuckcancer.
Joakim Hökegård är vd och kommunikationsstrateg på Change. Joakim har arbetat med affärsutveckling, marknadsföring och försäljning under hela sitt yrkesverksamma liv, som managementkonsult, försäljnings- och marknadschef, som vd och varumärkesstrateg på reklambyråer och varit medgrundare till en webbyrå som växt från 2 till 120 personer.

© copyright 2021. All RIghts Reserved